En underbar dag


Fredag den 30 januari
Oliver fick vara hemma hos mej och Thomas hela dagen. Vi lekte med bilar och läste sagor mest  och så fick farmor vila en stund när Oliver sov middag.


Han älskar att bläddra i böcker. Vad månne bli av honom.



Jag har upptäkt ficklampan





Det är viktigt att sjunga och spela och ännu viktigare är det att det blir
Nalles Fredsvisa för den sjöng Thomas även för Olivers pappa när han var liten.
Här nedan kommer texten.


Nalles fredsvisa

(Sång & musik: Roland von Malmborg)

Jag är en liten nalle och panda kallas jag

Jag har så många vänner och är så väldigt glad.

I alla nallars hjärtan det finns en liten sol

Och små små melodier som kallas for gnol!


Refr:

Hi la la la la

Hi la la la la

Hi la la la la la la la la a

Hi la la la la

Hi la la la la

Hi la la la la la la la la a


Blåsippan ar fridlyst och vitsippan är fridlyst

Och inga nyckelblommor i skogen ska man ta

Bävern den är fridlyst och björnen ska bli fridlyst

Att fridlysa det tycker jag är väldigt jättebra!


Refr:


Man har ett litet hjärta att älska andra med

Och små tassar som kan bygga nånting som blir bra

Om vi nallar styrde världen så skulle det bli fred

Då skulle vi bums fridlysa människorna!


Refr:


För det tycker jag är bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0