Skördetid



Höstan är på väg och därmed skördetid
Idag som alla andra dagar när jag befinner mig på Malmön
är alltid ett måste att varje morgon gå rundan runt Kärleksstigen ,
 en timmes morgonpromenad.
Helt underbart, efter denna kort runda känner man sig friskare och mera
utvilad och fit for fight i kroppen.
Här kommer lite bilder från morgonens promenad



Rönnbären lyser vackert över allt
i mångfald
klara att skörda och göra rönnbärsgele på



Björnbären är på väg att mogna



'

Jag hittade flera typer av nypon under
vandringen, mogna klara att skörda
Jag har aldrig tills dags dato provat att göra något
på nypon, men det är aldrig för sent, kanske
det blir första gången i år??



Otroliga mängder av slånbär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0