Sensommar

Väl hemkommen efter en behaglig ledighet hittar jag massor med post och därmed jobb upp över öronen.
Idag känns det ändå bra att få kunna sitta inne och sortera och läsa posten.
Ute känns det som att höstens blåsväder är på gång.

Här kommer lite bilder från sensommarens trädgård



Jag vet inte namnet på denna tacksamma perenna blomma som bara blir större och större för varje år
 och blommar mycket rikligt och länge



Rubeckia är en av mina favortiväxter, särskilt den röda



Våra körsbär är lite speciella, trädet är inte speciellt högt utan du kan stå på marken och
plocka dessa underbara bär. Denna sort är inte så söt och det innebär att inga
fåglar är intresserade av bären utan jag får ha den för mig själv



Ja det stämmer, hallon vid denna årstid. De har just börjat ge frukt.
Hösthallon, de blommar när det inte finns så många insekter och det innebär att
de är nästan maskfria.



Så finns det ytterligare en underbar sak med dess hallon
de ger frukt på årsskottet, aldrig några torra kvistar under vinter, det är
bara att kapa med marken när de har slutat ge bär



Plommon på gång



och likaså äpplen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0