Barnbarnen

I dag tisdag fick jag den stora förmånen att hämta Ludvig o Oliver på dagis. Som alltid lika underbart, underbart att få vara farmor och bo så nära. Lära känna barnen och hinna uppleva hur deras utveckling går framåt i rask takt. Oliver som nu är snart 1 ½ år ler med hela ansiktet när jag kommer för att hämta på dagis. Denna dag var lite speciell, normalt hämtar jag dem en dag i veckan vanligtvis fredagar och vi åker hem tillsammans till mig. Idag var det tisdag och vi skulle åka hem till deras hus. Eftersom klockan inte var så mycket fick vi lite tid tillsammans ute på tomten. Av den lilla snön som fanns kvar kunde vi göra snöbollar och kasta på varandra, riktigt kul tyckte Oliver. Ludvig som är snart 6 år hittade vattenpölar ute i gatan som han var tvungen att flytta på. Var ålder har sin sak. Så småningom var det dax att ta sin inomhus och laga mat och varför inte älsklingskosten, köttbullar och makaroner. Tiden får fort när man har två raska grabbar att ta hand om.
Bad, kvällssaga och i säng. Lilla Oliver somnade redan vid 7 och Ludvig och jag fick en timme till för oss själva.

En timme senare kom deras föräldrar hem, de hade fått en frikväll, en kväll för sig själva, just en sådan kväll som vi alla behöver ibland för att ladda batterierna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0