Nytt skrivbord o stol

Klart att lilleman Oliver behöver en ny stol och ett skrivbord till sitt nya rum.
Han är så lycklig över att fått ett eget rum hos mamma.
Vi tog en liten runda tillsammans på Ikea
för att se vad som vi kunde hitta i passande storlek till rummet.
Efter en fikapaus med goda kakor i cafeterian
fann vi det vi sökte




Jag måste säga att jag är mycket i imponerad av
storebror Ludvigs kunskap att vid sju års ålder läsa bruksanvisningar
Han var den som hela tiden visste var varje del och varje skruv
skulle sitta när vi tillsammans monterade skrivbordet.
Här gällde det för farmor att ha tålamod.
Klart att det var Ludvig som skulle med skruvdragaren
skruva i varje skruv och så gjorde han också.
Jag förstod senare vid eftertanke att så mycket lego som han har
självt byggt med riktningar under årens lopp hade redan gjort honom ett litet geni.

Stolen var av svårare art att sätta samman
här fick jag återvända hem till Thomas som med sina
starka händer kunde skruva samman denna.

I morgon när allt snöande har tagit slut och vi vågar oss ut på vägarna igen
kommer även stolen att vara på sin tilltänkta plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0