Så kan det bli

Vaknar tidigt på söndagsmorgonen
hade tidigare bestämt att åka till Sälen för att se
på en bostadsrätt.
Jag vill så gärna hitta ett ställe att kanske fly till
emellanåt.
Ett ställe som flera än jag själv skulle kunna utnyttja.

På söndagsmorgon känner jag inte alls för detta, trots detta
asar jag mig iväg tillsammans med make, även han lätt road av att åka.

Bäst att vara tyst annars kanske vi inte kommer iväg tänker jag.

Väl framme går vi runt och tittar på olika tänkbara alternativ
Äter en alldeles förträfflig lunch på Experium.
Här och nu bestämmer jag mig för att redan i dagsläget komma med
bud, för nu har jag sett det jag vill ha.
Vad som är konstigt är, varför blir det alltid det dyraste
alternativet?

Extra roligt är att den till synes ointresserade maken
tycker att alternativet är riktigt bra.

Så det kan bli!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0