Förändringens tid

Från handling till beslut kan i bland gå snabbt

Huset kändes stort
Jobbet kändes tungt
Rummen för många att städa
2 trappor upp och
1 trapp ner

Tiden för att ta vara på mej själv
hade plötsligt tagit slut
kände mej instängd
andra styrde vad och när saker
skulle göras

På kvällen kl 10 sa den ena
"börjar kl ett i morgon" den andra kom springade och sa
"jag slutar kl halv två i morgon"

Jag hade tänkt att ta en långpromenad under
förmiddagen
plötsligt gick tiden upp i rök.

På Hemnet fanns en underbar bostadsrätt
4 r o k på 125m2
inga trappor, 3,5 m i tak, rymd i hela lägenheten
jag tänkte
den måste få bli min

DEN ÄR NU MIN

Längtar framåt i tiden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0