Sovmorgon

Västkusten bjuder på regntunga skyar denna förmiddag
Sängen kändes skön och att stanna kvar i.

Tittar ut genom fönstret ser sädessärlan
leta maskar, jag tror att denna morgon finns det gott om dessa.

Fick nu möjligheten att läsa Wermlandstidningen
på min Ipad som pdf fil.
Dessa tekniska prylar som underlättar livet.
På något sätt tycker jag att det går fortare att läsa tidningen på detta sätt.
Kanske det finns en meningen med detta i vårt samhälle.
Allting går ju gå fortare och fortare.

Jag kommer ihåg när jag var liten och besökte min morbror som
då bodde i Värmland, alldeles bredvid den långa
vackra sjön Fryken.

När han skulle kontakt omvärden tog han sin telefon och vevade på veven,
telefonisten svarade, han talade om var och vem han ville bli kopplat till.
Det tog ett tag men vad jag minns så lyckades alltid uppkopplingen.

Idag trycker vi på knappen på den lilla apparaten och
så ser vi allt vi vill se t.o.m varandra in live, oberoende var i världen vi befinner oss.

Detta under
förutsättning att vi har elektricitet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0