Detta kräver kunskap



Nu har jag inhandlat denna förnäma bok och jag har redan efter att ha läst några sidor förstått hur viktigt där är med
förstklassiga råvaror helst ekologiskt råg- och vetemjöl. Jag har också fått lära mej hur jag håller surdegen vid liv. Jag skall mata den helt enkelt, visst låter det lite roligt. Att mata surdegen innebär att man regelbundet fyller på med nytt mjöl och vatten. 

I förra veckan satte jag min första surdeg och den gjorde jag på rågmjöl, nu när jag läser i den nyinköpta receptboken så är det så att första brödet som jag vill baka med surdeg innehåller både en surdeg på vete och en på råg. Det är bara att sätta nästa surdeg och vänta.
Under tiden gäller det att förkovra sig i denna konst.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0