Hösthelg

På väg ner till Malmön,
tillsammans med make och mina två underbara barnbarn.
Vi hinner bara till Säffle förrän magarna säger ifrån.
Hungriga som vargar.
Tur att MacDonalds finns.
Här får vi i oss varsin hamburgare, nu kan vi lugnt fortsätta resan
ner till Malmön.
Barnen är på toppenhumör, vi sjunger nästan hela tiden.
Oliver blir riktigt förtjust i sången

"Det lilla ljus jag har, det lilla ljus jag har,
låt det få lysa klart, lysa klart...."

vi sjunger den om och om igen
idag är det verkligen två små ljus vi har med oss.

Mycket bus, lek och skoj samt mys under kvällen,
facetime samtal
från pappa som befinner sig Madrid.
Godnattsamtal till mamma.

Sent på kvällen slocknar de båda två under det att Thomas
läser MOWGLI och pytonormen KAA.

------

Vaknar tidigt nästa morgon av tassande små fötter.
Morgonkramar och pussas i överflöd.
Lördag blir det bacon och ägg till frukost i pyamas.

Massor med luft utomhus i ett underbart väder
strålande solsken och ca 6 gr varmt
hög frisk luft.

Vi planterar lökar,
tulpaner, påskliljor, krokus
Ludvig är mycket deltagande, han tycker det är riktigt roligt.
Oskar kommer och hälsar på,
bollspel på gräsmattan, klättrande bland bergen på tomten.
Jag, farmor klättrar på den brantaste kanten för att komma upp till Oliver.
Då säger Oliver "duktigt"
Kul med dessa spontana kommentarer.

Just nu i skrivande  stund sitter dessa två goa barn
med en Ipad och lyssnar på musik
och skrattar lyckligt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0