En mamma är alltid en mamma

Egentligen säger rubriken allt
För att man som mamma skall må bra
är det ett måste att ens barn
är mår bra.

När jag var ung och min morbror som då var
ungefär i 40 års åldern skulle gå igenom en
stor hjärtoperation
såg jag att min mormor var mycket orolig
jag försökte att trösta henne och säga.
Han är ju vuxen, du behöver inte var orolig.
Svaret jag fick etsade sig fast
fast jag inte egentligen förstod vad hon sa
Barn är alltid barn.

Idag vet jag vad hon egentligen sa
jag blev tvungen att bli mamma för att förstå.

Jag är inte van att se att en energirik och kraftig
ung man inte orka.

Jag är mamma och förblir mamma.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Skickar över en varm kram.

2010-06-22 @ 09:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0