GOTT BRÖD

Jag har hittat en ny hobby och det är väldigt spännande och rolig.

Jag tröttnade på brödet som fanns att köpa i butikerna. Det började med att jag köpte en påse dinkelmjöl och gjorde ett första bröd. Jag följde receptet på påsen och det blev det mest lyckade bröd jag bakat. Enkelt var det också. Jag hällde i alla ingredienser i hushållsassistenten och lät assistenten göra knådning under ganska långt tid.  Sedan  fick  det jäsa i en dryg timme. Jag hällde ut degen  på en långpanna och tryckte ut det över hela långpannan, la sen en duk över och fick jäsa igen ca halvtimme.

Gudagott bröd, det gick nästan inte att sluta äta.





Eftersom det var länge sedan jag bakade matbröd blev jag intresserad av vad mera jag kunde göra.
Jag gick in på internet och läste allt jag kunde komma över om surdegsbröd. Nu har jag gjort min första surdeg och det skall bli roligt att återkomma och berätta mera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0