Vilken dag

Min mamma 89 år gammal skulle ta tåget till mej. Hon skulle besöka en kiropraktiker här i stan.
Så ringer telefon strax innan jag skulle åka och möta henne vid centralstationen.
Hon har sett fel i tidtabellen, det tåget gick inte idag. Jag tar bilen säger hon. 7 mil, 89 år.
Jag försöker övertala henne att jag skall komma och hämta men inte, vet man vad man vill så vet man.
1½ timme senare ringer det igen. Hej, det är jag. vet du var Stuvbutiken ligger? Klart jag vet, lätt att ta fel på avtagsvägar, mycket tratik i storstaden.
Äntligen är hon nu är välbehållen hemma hos mej, och nu skall hon sova över till i morgon, det innebär att hon får tid att varva ner lite innan resan med samma bil och samma körsträcka  på 7 mil tillbaka skall företas igen.

Barnbarnen Oliver och Ludivig samt deras mamma kom på besök. Det är så roligt att få
träffa gammelmormor, som är gammal och i deras ögon urgammal.

Hos min mamma sitter det inte fast, klockan 4 bestämmer hon sig för att åka hem  redan idag. Klockan 4, när det är som mest trafik. Bromsa henne det går inte, vid den åldern så vet man vad man vill. Så vill man åka så vill man.

Jag tar det säkra för det osäkra och bestämmer mig för att hjälpa henne ut ur stan, Mamma jag kör före och
du kör efter mig. Hon går med på det, jag kör före henne fram till väg 45, då är jag säker på att det inte
finns någon möjlighet för henne att köra fel. Jag kör av på en p plats och vinkar, hon forsätter.
Trafiken verkar lite lugnare här 2½ mil från storstan. Jag håller tummarna att allt ska går bra.

Lite senare ringer min mamma igen.

Jag är hemma nu.

Underbart.


Kommentarer
Postat av: Ann-Christin

OJ oj.............skönt det gick bra.

2009-04-07 @ 18:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0